onsdag 20. juni 2012

Ferie og resultater fra utstilling

Endelig er eksamen over og ferien har startet. Litt uvant å ha fridager og ikke skal fordype seg i en bok, men absolutt behagelig nå. "Karo" (Red Amig`s Hc Andre Brunel) og "Mira"( Red Amigo`s Hc Angelius Chianti) representerte kennelen med gode reslutater på NKK i drammen 2.6.12 , Karo fikk ck,res.cert og 3bhk og Mira fikk ck,res.cert og 4btk. En veldig glad eier Kristin var veldig stolt av hunden sin. Og som oppdretter er det veldig moro å få handle hundene når anledningen byr seg. Søteste Azka var der også, men endte med 0 siden dommer mente at hu var for liten. Men frøkna har et Cert og Bim å vise til fra før av, så slik er det i utstillingens verden, opp og ned.
                                          Her Mira, nedrøytet, men fikk ck, res.cert og 4btk
                                         Bror Karo, ck,res.cert og 3bhk


Karo var også påmeldt til Sandefjord sin utstilling nå den 17.6.12 Jeg fant ut at jeg like godt kunne melde på Cama også( Bästdal`s Cama), hun er jo som nevnt Karo sin mor( og resten av de søte i A kullet). I det jeg meldte på starte hu å røyte, er det ikke typisk!! Men som sagt har man betalt, ja da stiller jeg. Siden jeg er fast handler for Karo skulle jeg ut med 2 hunder i ringen denne dagen. Det var påmeldt 6 hanner, så jeg håpet jo på en Ck på ham, men jammen skal jeg si det gikk over all forventning. Karo endte opp med både ck og Cert + 1 bhk. Da var det en stolt oppdretter i andre enden av bånden gitt:) Vel så var det å dra ut den hårløse Cama, hun går jo i championklasse, men jeg regnet med at den andre tispen som var påmeldt kom til å slå henne. Men den andre tispen fikk kun en flat rød og rett ut, og dette registrerte jeg ikke før etterpå...Så jeg går inn og får frøkna vist frem og får både ck og beste tispe servert i fanget. Plutselig sto jeg der med et luksusproblem. Jeg kunne jo ikke vise to hunder på engang, men løsning var jo rett i nærheten. Søteste Carol spratt inn og handlet Cama for meg slik at jeg kunne ta Karo, veldig spesiell følse å ha mor og sønn i BIR og BIM.  Når dommer fikk vite dette hadde han bare en kommentar; kvalitet. Slikt er moro å høre:)


                                      Såååå glad blir en oppdretter når Cert er i boks:)
                                                        vakre Cama, dog nedrøytet

Og tilslutt: Meg med Karo, dommer Stefan Sinko og Carol som steppet inn og handlet Cama for meg. De fire siste bildene er forøvrig tatt av Carol. Tusen takk for all hjelp:)

Siden Karo ble BIR valgte vi å vente til gruppebedømmelse også....det ble en lang dag, men Karo ble plassert som nr.4 i gruppen, og det er vi storfornøyd med:)
 
Så etter flotte utstillingshelger, er det nå en fjelltur med hund og barn som er i fokus. Blir en helg og det er desverre meldt regn, men vi går på med godt humør. Det skal bli godt å kunne sette fokus på familie og hunder etter tøff vår hvor det har vært mye som har skjedd. Nå er vi endelig tilbake igjen. Så om vi har glemt å svare noen eller glemt ting generellt har det vært hektisk og andre viktige ting å ta hensyn til. I mellom tiden sier jeg god sommer, så skal jeg prøve å være flink til å oppdatere siden, og såskal jeg nok få lagt ut litt bilder fra turen vår.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar